Skip links

Generelle vilkår

1. Allment

1.1 Disse generelle vilkårene og bestemmelsene («Generelle vilkår») gjelder når du som forbruker («Kunden»), legger inn en bestilling via www.simplifit.no og relaterte sider («Nettstedet»). Avtalen er inngått mellom deg og BDesign AS. selskapsregistreringsnummer 933-072-541 (”simplifit”). Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om simplifit finnes på Nettstedet. De Generelle vilkårene gjelder kun for Kunder som er forbrukere.

1.2 Kunden må minst være 18 år for å bestille via Nettstedet. simplifit godtar i henhold til norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år. simplifit forbeholder seg retten til å avvise eller endre en Kundes bestillinger (for eksempel hvis Kunden har gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med manglende gjeldsbetaling).

1.3 simplifit skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. simplifit har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Hvis en uriktig pris er oppgitt for et produkt bestilt av Kunden, skal simplifit selvsagt informere kunden om dette og avvente Kundens godkjenning av den endrede prisen før simplifit fortsetter bestillingsprosessen. Alle bilder på Nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi mengden produkter Kunden kommer til å motta eller produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse. simplifit er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til Nettstedet.

1.4 Nettstedet og alt innholdet der eies av simplifit eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av immaterialrettslovgivningen og markedsføringlovgivning. Dette betyr at varemerker, selskapsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke tillates kopiert eller brukt uten etter skriftlig forhåndsamtykke fra simplifit.

2. Kontrakter og bestillinger

2.1 For å legge inn en bestilling gjennom Nettstedet må Kunden akseptere de Generelle vilkårene. Ved å akseptere de Generelle vilkårene lover Kunden å etterleve de Generelle vilkårene helt og fullt og erkjenner at han/hun har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og samtykker i bruk i samsvar med simplifits Personvernpolicy angitt.

2.2 En kjøpsavtale er inngått når simplifit har bekreftet Kundens bestilling, og Kunden har mottatt en bestillingsbekreftelse fra simplifit via e-post. simplifit oppfordrer Kunden til å oppbevare bestillingsbekreftelsen for eventuelle, fremtidige kontakter med simplifits kundeservice om bestillingen. Kunden har rett til å kansellere sin bestilling inntil den er blitt bekreftet av simplifit. Hvis bestillingen kanselleres, skal simplifit refundere eventuelle betalinger Kunden eller hans/hennes kredittkortselskap har gjort hva gjelder bestillingen.

3. Kundeinformasjon osv.

3.1 Simplifit anbefaler at Kunden oppretter en brukerkonto før det foretas kjøp på Nettstedet. Hvis Kunden registrerer sin brukerkonto og/eller legger inn en bestilling, vil Kunden bli bedt om å oppgi visse personopplysninger. Kunden bekrefter at informasjonen som er gitt, er korrekt og fullstendig og er ansvarlig for eventuelle feil i den informasjonen som er gitt. Informasjon om simplifits behandling av personopplysninger er gitt i simplifits Personvernpolicy, som utgjør en integrert del av disse Generelle vilkårene.

3.2 Kunden lover å sørge for at ingen andre enn Kunden bruker Kundens innloggingsopplysninger. Kunden tillates ikke å røpe brukernavnet eller passordet sitt til noen og skal sørge for at eventuell dokumentasjon med informasjon om brukernavn og passord oppbevares slik at uautoriserte personer ikke får tilgang til informasjonen. Kunden skal uten opphold gi simplifit melding hvis det oppstår mistanke om at en uautorisert person har fått tilgang til Kundens passord. Kunden er ansvarlig for alle kjøp gjort med Kundens innloggingsinformasjon hvis Kunden ikke har gitt slik melding.

3.3 Hvis simplifit har mistanke om at Kunden misbruker sin brukerkonto eller sin innloggingsinformasjon eller på annet vis krenker de Generelle vilkårene, har simplifit rett til å blokkere Kundens tilgang til brukerkontoen. simplifit har videre rett til å tildele Kunden ny innloggingsinformasjon.

4. Priser, avgifter og betaling

4.1 Prisene angitt på Nettstedet gjelder for bestillinger lagt inn på Nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat.

4.2 Kunden kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på Nettstedet. Les mer om våre ulike betalingsalternativer og rabatter. simplifit har rett til å debitere Kunden allerede i forbindelse med bestillingen om ikke Kunden har valgt fakturering eller tilsvarende betalingsmetode, og dette er akseptert av simplifit. Ved fakturering eller delbetaling skal simplifit eller dets partnere kreve en kredittsjekk. Kunden skal motta melding om dette. Betaling skjer på den måte som er angitt på Nettstedet.

5. Rabatter

5.1 Kampanjekoder kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter. Kampanjekoden må være aktivert ved bestillingstidspunktet og kan ikke aktiveres etter at bestillingen er gjennomført. Kunden må lese og følge instruksjonene nøye ved bruk av kampanjekoder.

5.2 Verdikuponger utstedt av simplifit kan ikke kombineres med kampanjekoder eller andre tilbud, med mindre annet er oppgitt.

6. Levering og forsendelse.

6.1 Produktene vil normalt bli levert til Kunden innen det antall virkedager som er angitt på Nettstedet. Ved forsinkelser i leveransen (uten at Kunden selv har valgt en leveringsmåte som innebærer lengre leveringstid), vil simplifit gi Kunden informasjon så snart simplifit får kjennskap til det, sammen med informasjon om og eventuelt ny beregnet leveringstid.

6.2 Forsendelse skjer normalt med posten eller annen leverandør, som angitt på Nettstedet. Kundene er selv ansvarlige for å hente ut forsendelsen innen rimelig tid fra det sted og på det tidspunkt som er angitt i meldingen. For å kunne hente ut forsendelsen, må Kunden kunne legitimere seg og oppgi referansen som er oppgitt i meldingen.

6.3 Hvis Kunden ikke henter ut forsendelsen i tide, kan simplifit komme til å belaste Kunden en avgift som dekker simplifits kostnader for uavhentede varer.

6.4 Levering til utlandet vil ta lengre tid. Vennligst ta kontakt med simplifits kundeservice for mer informasjon om leveringstid til ditt land.

Angrefrist og retur.

7.1 Ved å handle på Nettstedet, aksepterer Kunden simplifits returpolicy. Kunden forstår og aksepterer at produktene skal returneres i samsvar med simplifits returpolicy. Kunden har rett til å angre på et kjøp innen 14 dager etter at Kunden eller Kundens representant har mottatt varen (angrefrist).

7.2 Kunden har rett til å åpne forpakningen og kontrollere varene, men de må håndtere dem med forsiktighet og kan ikke bruke dem. For å utøve angreretten, må Kunden gi simplifit klar melding (for eksempel i form av et brev, telefaks eller e-post) om at Kunden ønsker å benytte seg av angreretten. Kunden kan også bruke simplifits standard angreskjema, men det er ikke obligatorisk. For at angrefristen skal overholdes, er det tilstrekkelig at Kunden sender meldingen om at Kunden vil benytte seg av angreretten før angrefristen utløper.

7.3 Hvis Kunden utøver angreretten, skal Kunden sende varen tilbake til simplifit uten unødig opphold og senest 14 dager etter at Kunden har meddelt simplifit at Kunden ønsker å gå fra kjøpet. Kunden må selv dekke de direkte kostnadene ved å returnere varene. Simplifit er imidlertid ikke ansvarlig for eventuell skade som oppstår under transporten av varen tilbake til simplifit. For å returnere produktene, må Kunden følge simplifits instruksjoner, som er tilgjengelige på Nettstedet eller blir sendt Kunden sammen med bekreftelsen på bestillingen.

7.4 Hvis Kunden utøver angreretten, vil simplifit tilbakebetale alle betalinger mottatt fra Kunden, inkludert leveringskostnadene (unntatt de ekstra kostnadene som følge av Kundens egne valg av en annen type levering enn den billigste typen standardlevering som tilbys av simplifit), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager fra den datoen simplifit mottar Kundens beskjed om at Kunden vil gå fra kjøpet. simplifit vil foreta tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som Kunden benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre det er uttrykkelig avtalt noe annet med Kunden.

7.5 simplifit kan holde tilbake tilbakebetalingen til simplifit har mottatt varene fra Kunden, eller til Kunden har lagt frem dokumentasjon for at varene er returnert, avhengig av hva som inntreffer først.

7.6 Hvis Kunden bruker sin angrerett, skal Kunden betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen simplifit fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god stand og i originalesken og/eller -emballasjen. Eventuelle returer skal sendes til simplifit i samsvar med metodene og veiledningene gitt på Nettstedet, som du kan finne her.

7.7 simplifit skal tidvis kunne tilby kostnadsfri retur for visse produkter. Hvis det er kostnadsfri retur, er dette angitt på den gjeldende siden for produktet på Nettstedet.

7.8 Hvis Kunden bruker angreretten, skal simplifit refundere beløpet Kunden har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at Kunden velger en annen levering enn standardleveringen simplifit tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. simplifit har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at Kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

7.9 simplifit skal tilbakebetale beløpet uten unødig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen simplifit mottok Kundens tilbakekallingsmelding. Men simplifit skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil simplifit har mottatt produktet, eller Kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.

8. Produkter

8.1 Samtlige produkter som selges på simplifit.no er godkjente for bruk i Norge. Alle produkter som selges hos simplifit er bare et supplement til råd fra din lege og/eller terapeut og er ikke på noen måte ment å erstatte eventuell legeundersøkelse eller behov for medisinsk tilsyn.

8.2 Produktene på simplifit.no bør ikke brukes som et alternativ til en variert kost. Anbefalt daglig dose som er angitt på emballasjen bør ikke overskrides. Husk at det er viktig med et variert og balansert kosthold og en sunn livsstil. Hvis du er gravid, ammer, lider av sykdom eller er under medisinsk behandling, bør du alltid oppsøke lege før du bruker produktene på simplifit.no.

9. Produkter med Særlige vilkår.

9.1 Vær observant på at visse produkter har ”Særlige vilkår” på produktsiden. For disse produktene gjelder de særlige vilkårene som fremgår i dette avsnittet.

9.2 Produktene leveres ikke fra simplifits lager, men direkte fra vår leverandør.

9.3 Etter bestilling av et produkt med Særlige vilkår vil du bli kontaktet av et fraktselskap for å gjøre opp om dag og tid for leveranse.

9.4 Leveranse skjer til angitt adresse (til inngangsdøren i nedre etasje hvis du bor i leilighet). Hvis du bor på en øy med begrenset kommunikasjon, kan det hende at opphenting må finne sted på nærmeste postterminal, alternativt ta lengre tid hvis fraktselskapet trenger hjelp fra en tredjepart.

9.5 Vi har for tilfellet ingen mulighet å tilby montering eller bærehjelp.

9.6 Frakten inngår i prisen, hvilket innebærer at du ikke vil bli debitert ekstra for frakten. Observer at ved en eventuell retur så vil dette bli debitert, opp til 1200 kr avhengig av produkt. For at returen skal kunne godkjennes må produktet være pakket i sin uberørte originalemballasje. Om forpakningen er skadet, vil en retur ikke kunne godkjennes. Vi forbeholder oss retten til å fakturere en ekstra kostnad om du vil endre leveringsadresse og fraktselskapet tar en ekstra kostnad for å gjennomføre denne justeringen.

9.7 Vi reserverer oss for at lengre leveringstider kan forekomme hvis produktet er utsolgt fra leverandøren.

9.8 Vi forbeholder oss retten til debitere kunden en avgift på opp til 1200 kr dersom pakken ikke kan leveres i tid på grunn av feilaktig angitt informasjon eller om kunden ikke svarer når fraktselskapet tar kontakt med mottaker.

9.9 Kunden er selv ansvarlig for å undersøke at leveransen inneholder alle kolli som angis på følgeseddelen samt at pakken er hel når den leveres. Eventuelle feil skal noteres på sjåførens følgeseddel.

10. Garanti og klager.

10.1 Noen av simplifits produkter er kan hende gjenstand for garantier. Informasjon om henholdsvis eventuell garantiperiode og spesielle bestemmelser om garantier for hvert produkt er fastsatt på Nettstedet eller i disse Generelle vilkårene. Garantier for produkter skal kun dekke opprinnelige produksjonsdefekter og følgelig ikke mulig feil som oppstår ved eller etter mulige, individuelle endringer av produktets funksjon og utseende, for eksempel ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Kundens bestillingsbekreftelse etablerer garantisertifikatet.

10.2 Retten til å fremme en klage gjelder produkter som er defekte i henhold til gjeldene forbrukervernlovgivning. En Kunde som ønsker å gjøre bruk av sin rett til å fremme klage vedrørende et bestilt produkt, skal ved bruk av kontaktinformasjonen som finnes på Nettstedet, kontakte simplifit så snart som mulig etter at defekten ble oppdaget. Klager fremmet innen to måneder fra Kunden oppdaget defekten, skal alltid anses å være blitt gitt i rett tid. Kunden har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på Nettstedet, innen [2*] år etter å ha mottatt produktet, eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

10.3 simplifit skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager.

10.4 Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal simplifit refundere Kunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. simplifit bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at simplifit har mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. simplifit forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever simplifit retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget.

12. Force majeure

12.1 Simplifit er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor simplifits kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag, terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og andre tiltak. Hvis en slik situasjon skulle oppstå, skal simplifit informere Kunden tilsvarende både i begynnelsen og ved slutten av perioden for den aktuelle situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to måneder, har både Kunden og simplifit rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

13. Endringer i de Generelle vilkårene.

13.1 Simplifit forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse Generelle vilkårene. Eventuelle endringer i disse Generelle vilkårene skal publiseres på Nettstedet. Endringer vil gjelde straks Kunden har akseptert de Generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp, eller mens han/hun ser på Nettstedet), eventuelt 30 dager etter at simplifit har informert Kunden om endringene. Men simplifit anbefaler at Kunden jevnlig holder seg oppdatert på Nettstedet for å bli oppmerksom på mulige endringer i de Generelle vilkårene.

15. Gjeldende lovgivning og tvisteløsninger.

15.1 Tvister skal i først og fremst løses i konsensus etter diskusjon med simplifit kundeservice.

15.2 Om en tvist ikke kan løses ved hjelp av simplifit kundeservice kan du som kunde vende deg til Forbrukertvistutvalget som du finner mer informasjon om på www.forbrukertvistutvalget.no. Du kan også levere klagemål online direkte via EU-kommisjonens plattform for tvister. Den finner du her: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Når du leverer inn klagemål via denne plattformen så videresendes det automatisk til rett nasjonal tvistløsningsorgan. Dette tvistløsningsorganet tar så kontakt med oss og forsøker å løse tvisten uten å blande inn domstolen.

Ved en eventuell tvist følger simplifit beslutningen fra Forbrukertvistutvalget eller motsvarende tvistløsningsorgan.

15.3 En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal avgjøres enlig punkt 14.2 over eller avgjøres av domstolene i Norge.

Simplifit bruker cookies og lignende teknologi på vår nettside. Noen cookies er nødvendige for nettsidens funksjonalitet og brukes til blant annet for å forbedre opplevelsen og analysere trafikken på nettsiden.
Explore
Drag